Om min blogg

Mitt bloggande kretsar kring bilder av flygplan. Har alltid varit flyghistoriskt intresserad och handlar bloggen huvudsakligen om just flygplan från förr. Är flygintresserad sedan början av 1970-talet och har fotograferat flygplan nästan lika länge. Bilderna på bloggen kommer från min egen produktion, men bilder tagna av andra kan förekomma.

Bloggar som privatperson och bloggen har ingen professionell koppling till det företag där jag är anställd.

Vänligen respektera att lagen upp upphovsrätt gäller bilderna som publiceras här. Om inte annat anges, har Peter Liander upphovsman och har copyright på dem. Om du vill använda någon av bilderna, kontakta mig via e-mail på adress enligt principen förnamn_efternamn@hotmail.com

Peter Liander

Annonser

10 svar till “Om min blogg

  1. Wow Peter… det här blir intressant! Kommer att kika in ofta, och göra vad jag kan för att sprida info om din blogg. Good Luck!!!

  2. Att se en svart sida är ingen höjdare, för mig som är äldre är det ett helvete att läsa texten.Så farväl Peter.

  3. JÄTTEFIN SIDA.JAG HAR SJÄLV EN HEMSIDA SOM BERÖR SAAB-FLYGET OCH BILARNA.
    TITTA GÄRNA IN DÄR:www.saabkulla.se
    Mvh Eva Virtoft-Kolbäck

  4. Tjena Peter!

    Kanonsida! Visste inte att F11 hade ett eget flottiljmuseum….. Måste ta farsan med mej och fara dit! Du råkar inte ha några bilder från F11 där han figurerar, har i stort sett inga bilder fråh hans aktiva tid….

  5. Hejsan,
    Vilken trevlig sida. Fina bilder som väcker starka minnen. Själv låg jag vid F5 i Ljungbyhed 1988-1990 och fick njuta av att flyga SK60 några gånger. Men även vara med om det jobbiga efterspelet när en kamrats far störtade in en SK 60 utanför Hästveda.
    Idag såg jag tre stycken SK 60 som drog utmed hallandskusten (skälet till att jag hittade din fina blogg). Nu står det 10 på nosen istället för 5.
    Fråga till dig som verkar ha koll. Ligger skolan nu i Ängelholm? Trodde den var nedlagd. De som passerade mig idag var 104/105 och 115 om du har någon information om dem. Fick kanonbilder på 105an, dock inte lika fina som dina.
    Såg också att Owe Areschough kommenterade ovan, gjorde lumpen med en Areschoug på Ljungbyhed, hans far flög för Transwede, Caraveller. 🙂
    Min farsa å andra sidan jobbade med bränsleinsprutningen till Draken och tidiga Viggen i Jönköping. Nog med samanträffande. Sköt om dig och fortsätt blogga

    /Håkan

  6. Hej Peter och alla andra.
    Någon som känner till om det militära registreringsnumret kan ändras.
    Jag har alltså ett luftintag (eller vad det kan heta) till en J35. Jag har hittat ett nummer på en plåt på insidan. Det står (bland annat) 35 173. Jag hittar inte det numret i något register. Kan numret möjligen ha ändrats i samband med versionsuppgradering. Någon som vet mer om det är registreringsnumret, om det finns nytt nummer och i så fall har någon historik om detta.
    Georg

  7. Hej Peter
    Jag låg på F18 1968-1969 flög för första gången.
    flygturen ägde rum i en SK16 med individ 84 märkt på fenan.
    har bild på den om du är intresserad
    Med vänlig hälsning Benny

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s